Isnin, September 27, 2010

PAGI ISNIN YANG DAMAI

Assalammualaikum..salam ceria di pagi isnin. Pagi tadi selepas puteri-puteriku ke sekolah, aku dan suami serta puteraku pergi bersarapan di tempat biasa. Aku menikmati nasi minyak dan suamiku memilih nasi kerabu. Begitu santai sekali suasana pemandangan sekelilingku aku rasa. Damai rasa jiwa ini...kedamaian seperti inilah yang selalu ku dambakan untuk melalui hari-hariku yang kadangkala memenatkan. Aritu aku tak sempat merakamkan gambar pemandangan disitu dan hanya menceritakannya, tak adil lak rasanya. Jadi, arini aku perlihatkan keadaan sebenar di persekitaran tempat itu. Bagaimana? cantik tak?...........Selepas bersarapan, suamiku pun berangkatlah ke pejabat dan tinggallah aku bersama putera kesayanganku. Seperti selalu ruangan masa inilah ku gunakankan untuk berblog sebelum melakukan tugas harianku sebagai surirumah. Tengahari nanti pukul 12.40 tugasan menjemput puteri-puteriku pulang dari sekolah dan kemudiannya menghantar si sulungku ke kelas KAFA pula. Begitulah rutin harianku, sangat sibuk ku rasa walaupun tak bekerja... oklah tinggal dulu untuk sementara waktu, aku akan kembali bersama kalian di mana ada ruang nanti...salam....










Tiada ulasan: