Sabtu, Oktober 02, 2010

BOSANNYER...KENA PAKAI CERMIN MATA.

Assalammualaikum rakan blogger sume. Terima kasih kerana masih sudi bertandang di blog ku yang seadanya ini. Tiada yang istimewa disini, sekadar coretan rasa hati tanpa suara yang mampu ku lorekkan buat tatapan teman-teman...

Wah!... madah berhelah pulak aku malam-malam ni. Saja test power..hihik.. Jarang sekali aku bersiaran pada waktu malam, tapi entah nape malam ni aku rasa bosan sangat. Cite kat tv pun tah apa-apa jer.

Sejak akhir-akhir ni aku rasa mata aku agak kabur jer, huruf-huruf yang ku baca kelihatan berdouble atau bertindih. Tadi aku pun pergilah check dan ternyata aku dah rabun. Rabun dekat lak tuu...rabun jauh pun ada sikit dan selebihnya silau. Jadi, dengan berat hatinya terpaksalah aku buat cermin mata. Aku rasa sebab utama kerabunan aku ni ialah suka sangat mengadap laptop sampai berjam-jam lamanya. Kadang-kadang sambil berbaring jadi mungkin terlalu dekat dengan mata. Tulah... sekarang dah kena pakai cermin mata

Kata optometrist tadi faktor-faktor yang memungkinkan terjadinya rabun ialah darah tinggi, kencing manis, kurang tidur tapi aku rasa sebab yang paling tepat pada aku ialah faktor usia...hehehe..dah tua rupanyer aku. Mungkin ini satu peringatan buat aku bahawa aku dah semakin tua. Terima kasih tuhan kerana mengingatkan aku, hambamu yang sering alpa dan lalai...

Tiada ulasan: