Ahad, Oktober 03, 2010

SUAMI ANDA MUNGKIN CURANG KALAU...

Sesetengah suami bila didepan isteri pijak semut pun tak mati, tapi bila dibelakang isteri...si isteri pun tersangatlah percayakan kata-kata suami tanpa sedikit pun was-was. Ada juga isteri yang cair bila si suami yang pulang dari outstation belikan hadiah apalagi kalo hadiah itu agak mahal harganya. Pada isteri lebih mahal harga hadiah itu lebih sayang si suami padanya. Tapi kadangkala hakikatnya lebih mahal hadiah itu lebih besar pembohongan suami itu. Bukan sume lelaki macam tu tapi memang ada lelaki begitu...
aku pernah terbaca satu artikel mengenai isu ini, katanya suami anda mungkin curang kalau...
1) selalu tutup handphone bila di rumah
2)tiba-tiba jadi lebih baik dari selalu
3)buat surprise harijadi anda sedangkan sebelum ni tak pernah ingat pun
4) dah pandai pakai perfume sedangkan dah bertahun-tahun kahwin tak pernah beli pun.
5) dah tahu tentang jenama baju, dulu asal baju pakai jer
6) cadangkan supaya anda dan anak-anak balik kampung masa cuti sekolah nanti
7) sekarang gunting rambut di salon, dulu pegi kedai gunting india jer

Ahh!!... panjang sangat senarainya...selebihnya anda pikir ler sendiri ye. Suami anda pastinya anda lebih kenal kan? Moralnya janganlah percayakan suami 100% supaya kalo terkena nanti taklah sakit sangat. Tapi kalo tak percaya pun tak baik jugak untuk kerukunan rumahtangga. Jadi cubalah imbangkan antara percaya dan tidak mengikut keadaan..sang suami pun janganlah cuba mengambil kesempatan diatas kepercayaan si isteri ye. Insyaallah jika kita jujur, setiap langkah kita diberkati....amin...

2 ulasan:

Adlina Husaini berkata...

hehe tu la kan..sekarang ni ngan facebook segala..mudah benor nak buat hal

ainzuryn berkata...

Jejak rakan rupanya jejak aweks lama...hehe...