Sabtu, Oktober 23, 2010

Makan cicak ubat aids? uwekk!!

Aku baca kat harian metro arini orang kat Rantau Panjang dok sibuk cari duit jual cicak. Eeeii..aku memang alergic dengan cicak nih! Dipercayai cicak jenis gecko ni boleh dibuat ubat tradisional untuk mengubati penyakit aids. Betul ke?
Dasyat tuu... ada orang sanggup beli cicak gecko ni dengan harga 35k sekor. Fuhh! apa kata pasni kita pakat ternak cicak lak...eeeiii..geli-geleman lak rasa tengkuk aku.
Tak pasti lak aku d'orang wat camne dengan cicak ni. Makan ke, apa ke...yang pasti hanya hempedu cicak ni yang diperlukan untuk dibuat ubat.
Samada mujarab ke tak ubat cicak ni entahlah tapi aku gerenti si penjual cicak yang kayo!! ...uwekkk!....uwwekkk!! camne nak jadi tokeh cicak kalo asyik muntah jer nih!! uwwekk!!...

4 ulasan:

ShErA berkata...

kak, sepupu saya ada seekor cicak ni.. memang geli bila tengok...

Tomato Gurl's Life berkata...

hahaha..mujarab tuk aids akak..sape xmow..aids kan xde ubat setakat ni..

LadyBird berkata...

xnakla makan cicak.. xde mende lain ke ubat.. huhuhu..
yang lady tahu, pasti Alalh ciptakan ubat yang halal dan tidak menjijikkan.. Allah kan Maha Penyayang..

ardinihumaira berkata...

kalo dni terjumpa haiwan tentu dni lari lintang pukang. orang kata ianya besar. mesti dni ingat terjumpa spesis dinosor :p