Jumaat, Oktober 22, 2010

TM tipu aku ke?

Masuk bulan dah 3x aku bayar bil telefon rumah ni walaupun yang sebenarnya telefon tu tak diperlukan di rumah ni. Buat apa telefon rumah kalau aku, suami dan anak aku yang baru tahun 1 tu pun masing-masing dah ada handphone...

Memang tak penah ada niat pun aku nak pasang telefon rumah. Sume ni pasal strymix la...rasa macam tertipu lak aku!

Asalnya aku gi daftar strymix kat TM masa baru pindah sini aritu. Berbunga giler hati aku bila orang TM datang pasang telefon dengan kadar segera.

Wah!! efisyen betul TM kat sini , kagum aku. Sepantas kilat d'orang buat keje...

Lepas tu hari demi hari, minggu demi minggu, putih mata hitam aku tunggu orang datang pasang strymix...hampeh!!

Last-last selepas 2 bulan, aku dapat surat cinta dari TM yang mengatakan kawasan rumah aku belum ada liputan strymix dan aku akan diberitahu kelak jika sudah ada liputan. Penutup surat cinta tu yang aku tak tahan tuu...
'kami berharap akan berpeluang melayani anda pada masa akan datang'...


Apa guna akan datang? Aku tetap kena bayar bil telefon tiap-tiap bulan! Strymixnya entah bila-bila...sedangkan dulu telefon ni sekali dengan package strymix. Telefon tu kalo tak pakai pun 25 hengget tetap terbang..
Sekarang sape rugi... sape untung?....
Bil broadband pun aku kena bayar....agghhh ...

10 ulasan:

::..dYa..:: berkata...

memang rugi laa gitu

sarah-najwan berkata...

la..patut awak ckp line strimik xde kws awak..asal dorang xbgtau awal2 masa sign up borang yer?..

apa2..pom baik terpaksalah guna bb yang slow mlow mcm saya nih..kata hujung bulan ni line clear..kita tggu aje..

Yuni Aisyah berkata...

dorang tu saje je...sepatutnya dorng kne ambil tahu dlu sme ada kwsn awk tu ada line or x..nie tidak..kira byr bill tepon free je..niat nak gune strymix

Memory berkata...

pelik gak tu.. slalunya kalau tmpt tak de liputan, tm bg tau... mcm kat area rmh shera bb tak boleh guna... x kira la syarikat mana pun... jadi, memang kena pakai stremyx la... tp best sbb call ke mana2 talian tetap free...

CIK TOM berkata...

tertipu ni akak..tipah tertipu..pttnye awal2 dia dah tahu yg kat kwsn akak tue xleh streamyx..

Mama Hanim berkata...

penah gak ada situasi cmtu dgn company lain.. berjanji mmg mudah, tp nk bt mcm2 alasan plak kan..huhu..

Mama Hanim berkata...

Dh follow.. tq sudi dtg sokmo my blog..hehe..

ainzuryn berkata...

Kalau ikut package strymix tu telefon memang percuma cuma tapi selagi belum pasang strymix, telefon byr mcm biase...huhu..
kes naya betul!

noreed berkata...

tm ni memang slau mcm tu. service sgt truk. tu hr nak pasang streamyx dekat 5-6 kali gi tm point. kalo bg rate on customer satisfaction -8 sy bg.

LadyBird berkata...

klu potong je camne ek? boleh ker?