Ahad, Oktober 10, 2010

BASUH KASUT TUU!...


Masa sekolah dulu sape yang basuh kasut sekolah korang? kalo akak dulu, sampai darjah 6 masih lagi mak atau ayah yang basuhkan. Bila dah sekolah menengah kena basuh sendiri sebab dah tinggal di asrama... kalo tak mungkin masih lagi mak dan ayah yang basuhkan. Hehe...anak manjalah kiranya aku nih sebab masa tu aku masih anak tunggal. Bila dah tingkatan 1 baru ada adik sorang...
Tapi anak-anak aku, takde can ler nak manja macam tu. Aku didik d'org supaya belajar berdikari dari awal lagi. Kena cuci kasut sekolah sendiri tapi aku yang tolong kapurkan, takut nanti mandi kapur lak..hehe
Harap nanti bila d'org besar nanti d'org pandai berdikari dan tahu bawa diri.

3 ulasan:

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

basuh sendiri...sebab pengawas kasut htm jadi basuh biasa-biasa jerk..heheh

ShErA berkata...

kak, kita sama la... shera pun sampai darjah 6 mak basuhkan... lepas tu baru belajar basuh sendiri... sekarang ni, kasut adik2 shera, shera plak kena basuhkan... tukar tempat dgn mak plak... hehe...

aSmiDar berkata...

Eda darjah 1 teruja nak basuh sendiri..tp makin besar makin malas..hehehe..malas pon kna basuh sdri jugak....