Rabu, Oktober 13, 2010

mak aii...manisnyer!!!

aku teringat lak masa dok asrama sekolah menengah dulu. Masa tu bulan pose, hujung minggu mak dan ayah aku seperti bese datang melawat aku. Tapi disebabkan bulan pose maka banyaklah juadah yang dibawa untuk aku share dengan kawan-kawan.
Malam tu pas terawih aku pun sibuklah nak menjamu kawan-kawan. Paling special ialah kueh lopeh hasil tangan mak aku...fuhh! memang terangkatlah. Aku pun bagi kawan aku makan kueh lopeh tu...
sume kawan-kawan aku cakap sedap lopeh yang mak aku buat. Pas makan aku pun nak minumlah air sarsi yang mak aku kasi tadi...mak aiii!!! manisnya!!!
Rupanyer aku dah tertukar air sarsi dengan air gula merah masa makan kueh lopeh tadi. Yang peliknyer nape aku tak perasan? napelak kawan-kawan aku tak komplen? Mak aku pun satu...napelak dua-dua benda tu simpan dalam bekas yang seakan sama...
Masa balik cuti pastu aku cite kat mak aku, dia gelak tak ingat ko....aku pun sampai sekarang tak lupa kenangan tu..hehe

2 ulasan:

ShErA berkata...

hehe... memang kelakar... warna pun lebih kurang je...

ratusiput berkata...

kenangan sme tu kan.... :)