Sabtu, Oktober 16, 2010

MASJID TERCEMAR!!!

Kat Terengganu ni ada 2 buah masjid yang sangat terkenal dan sangat dibanggakan oleh rakyat Terengganu. Rombongan Cik Kiah kalo datang sini mesti nak gak singgah solat kat masjid-masjid ni.
Masjid yang aku maksudkan ialah masjid kristal dan masjid terapung...tapi yang nak aku story kat korang ni pasal masjid terapung. Bukan tercemar sebab air kotor ke apa tapi pasal ' beruksia' yang bikin onar!!!
Aku malas nak panggil d'org ni manusia sebab perangai macam beruk, tak tahu malu. Kerajaan bikin taman di persekitaran masjid tu supaya kita manusia ni boleh duduk berehat sambil menikmati pemandangan masjid yang indah tuu..pastu kita congak lah plak apa yang dah kita buat sepanjang hidup kita. Cukup ke dah amalan hidup kita...
Ni tak! tempat tu 'beruksia' ni buat tempat untuk bermaksiat!!!
Woi! malulah sikit, itu kan ke rumah tuhan? allah melihat apa yang anda lakukan...dengan manusia memang 'beruksia' ni tak malu dah. Apa nak heran namanya pun 'beruk'.
Aku dah menyirap nih..kalau P Ramlee ada mesti dia kata "mengapakah kau diciptakan menjadi manusia? adalah lebih baik jika kau menjadi haiwan"

3 ulasan:

ShErA berkata...

ish3... teruk betul tu... kat masjid pun nak buat hal... pe nk jadi la manusia zaman skrg ni...

Tomato Gurl's Life berkata...

betul2..ciktom selalu tgk spesies tue dating kat area masjid..ptt hormat..tp jadi menda lain pulak..huk3.

Zaidah berkata...

agaknyer dah tak tahu dah dosa pahala...main langgar aje....memang tak payah panggil manusia...panggil binatang ajelah...