Selasa, Oktober 26, 2010

Celaka punya cikgu!!

Seorang pelajar sebuah sekolah agama di Melaka yang memperolehi 8Adalam PMR, Khalifah Abu Kassim,16, hilang sejak 8 oktober lalu dipercayai mengikut guru wanita disyaki pengkid. Berikutan itu ibu bapanya terpaksa ke Kuching, Sarawak untuk mencarinya tetapi gagal.
(petikan Harian Metro)

Aku runsing bila baca berita macam ni. Rasa nak marah tapi pada siapa?
Macam ni lah...kalo rasa diri tu nak menjadi seorang guru, seorang pendidik, hendaklah kamu didik diri sendiri dulu walaupun kamu hanya anggap guru itu sebagai satu pekerjaan untuk sara hidup. Rasanya selepas ini pihak kementerian pendidikan kena lebih berhati-hati untuk memilih bakal guru.Bukan hanya berdasarkan kelulusan akademik sahaja.
Perilaku dan personaliti seorang bakal guru juga harus diambil kira.

Entahlah aku ni bukan pandai sangat nak komen banyak-banyak tapi sebagai seorang ibu yang punya 2 orang anak perempuan aku cuma menyuarakan kerisauan aku...risau sangat risau...jgn marah aku ye cikgu-cikgu...

8 ulasan:

My Little Diary berkata...

mmg nak marah jer bila baca berita camni... kita hormat guru, percaya guru.. tiba2 jdk camni pulak... ish3x..


entry terbaru "kekasih gelapku"

Cik_Noor berkata...

macam-macam laaa orang sekarang nie

nak harapkan cikgu sangat pun x leh

Zaidah berkata...

sekarang nie cikgupun tak bleh diharapkan...

ekinashikin berkata...

cner erk cikgu pon pengkid ni..

ardinihumaira berkata...

apo nak jadi skang ni.. sobss :'(

alinac lover berkata...

laa..yg p bwk lari tu pesal ek.isk.

yg cikgu pulak pengkid.la..apa na jadi ni..pelik btoi~

.s.o.f.i.a. berkata...

naseb bek cikgu kita dulu baik2 kan......???

arabella berkata...

salam..
sy slh seorg bakal guru n sgt kesal bila baca bnda2 camni. hopefully dijauhkan bnda2 cmni.