Rabu, Oktober 27, 2010

semalam ulat, arini telur lipas!


Dua hari berturut-turut perkara ni terjadi kat aku...

Memang rutin setiap pagi aku dan suami akan bersarapan kat kedai sebelum suami aku gi pejabat. Senang skit sebab leh terus gi pasar.

Semalam masa sarapan aku makan nasi dagang. Tengah
sedap makan aku nampak ada sekor ulat dalam pinggan aku, langsung aku stop makan. Hilang selera rasa nak muntah. Tapi aku diamkan aje malas
nak komplen, malas nak malukan tuan kedai......

Arini aku gi kedai lain lak. Dengan seleranya aku order nasi minyak.
Baru 2 sudu aku makan, kali ni aku nampak benda lain lak dalam pinggan aku.
Aku jumpa telur lipas di celah-celah nasi minyak tu bersama dengan bunga cengkih!
sama kaler je dengan bunga cengkih tu..
Perlahan je aku tolak pinggan tu sambil tahan rasa nak uwekk...
pun sama gak, aku diam malas nak kecoh....

Aku terfikir kenapa benda-benda camni terjadi pada aku....
Mungkinkah ada sesuatu yang ingin tuhan tunjukkan?
Atau peringatan tuhan pada aku kerna aku seringkali lupa untuk bersyukur di atas rezekinya?
Atau mungkin ini ujianmu ya-allah ingin melihat sejauh mana kesabaran ku?

Aku mohon ampun pada mu ya-allah, hamba mu yang lemah ini selalu meminta segala kenikmatan darimu tapi seringkali lupa mengucapkan syukur bila sudah menikmati pemberianmu....





5 ulasan:

idah @mama izzya berkata...

geli geleman rase..

pttnyer kena komplen tu..nnt ramai yg terkena..membiakla lipas2 tu lam perut..

Tomato Gurl's Life berkata...

comel anak lipas tue ;D

zura@iwan berkata...

ya Allah geli nya aku...dh la geli nagn lipas..haha

alinac lover berkata...

aiyo..saya pon penah terkena aww..
mkn burger ada lalat! cis!

Mamaicha berkata...

dulu i pun jenis malas nak kecoh ain...tapi now NO MORE. NEW RULE OF MY LIFE WHEN U R LOUD PEOPLE HATE U BUT IF U KEEP QUIET PEOPLE PIJAK U. Takde kesian kesian ....ulat masuk perut wooo aper cer???