Jumaat, Oktober 29, 2010

Macam-macam hal!....emmm


Pagi sume....


korang perasan tak? akhir -akhir ni ada macam-macam berita pelik yang kita baca...contohnya, ada yang lari dari umah sebab tak nak kawin pastu sms tunang kata ada orang follow....rupanya dah sampai KL cari keje.


ada gak yang heboh satu Malaya cakap dilarikan jin tapi sebenarnya dia bersenang-senang gi melawat kenalan..tak giler ke tu? orang bagai nak rak mencari dia merata tempat sampai ke gunung!


tu lah..bila manusia dah terlalu kreatif macam -macam alasan boleh dicipta, macam-macam cerita boleh direka hanya untuk mencari kebebasan diluar sana yang jauh dari ibubapa.


macam-macam...hingga tak tercapai akalku...

4 ulasan:

Zaidah berkata...

memang kreatif n bijak mencipta serta mereka cerita yang menyusahkan mak bapak n orang lain...

Yan berkata...

tambah fofular lah minah jin tu..

ashraf berkata...

dah akhir zaman.bdak2 xsyg mak bapak lg dah..ish3

p/s latest entri krayonjingga:
Bukak Baju Jadi Hantu
Video Gila ****
Diet Rasulullah
Makan ***** Lembu

diana berkata...

mungkin mak bapak yang semakin 'tidak memahami anak2..
mungkin anak2 sudah hilang rasa hormat pada mak bapak..
mungkin mak bapak terlalu mempercayai anak2..
segalanye mungkin..
orang kata lentur buluh dari rebung nya..
tapi anak2 kita bukan nya buluh..
kelenturan nya tak kekal pun..
masa kecik kita asuh dia.didikan agama tak lepas ..adakah kita kekalkan semua tu bila dia besar..???
sebenarnye tu la punca masalah remaja zaman sekarang..
terpanjang pulak komen nye..hehhe